×
English (United States) English

PossibilIT

Careium

Careium

Hoe Careium haar operationele efficiëntie verbeterde met Chargebee & 4NG

Careium is marktleider in technologie-ondersteunde zorg in Europa en bedient meer dan 400.000 gebruikers. De meeste van deze gebruikers zijn aangesloten bij één van de vijf response centra in Zweden, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk, waar dagelijks meer dan 30.000 inkomende alarmen (aanvragen van oudere klanten) worden afgehandeld.

De uitdaging: Voor Chargebee gebruikte Careium een abonnementbeheersysteem dat hun groei belemmerde. Het vereiste veel tijd en moeite om het platform te onderhouden, veroorzaakte lange vertragingen bij het verwerken van gegevens en werd erg moeilijk te gebruiken voor hun cross-functionele teams.


Bij Careium is het Customer Success-team verantwoordelijk voor het inschrijven van nieuwe abonnees in het systeem voor de verwerking van abonnementen. Vaak moest de Customer Success Manager meer dan 15 minuten wachten voordat het nieuwe abonnement zelfs in het platform werd verwerkt, wat naast frustratie en inefficiëntie, hun klantbeleving belemmerde.


Na een grondige evaluatie besloot Careium over te stappen op Chargebee omdat het intuïtief was en alle uitdagingen aanpakte die ze eerder hadden.

Go-Live Plannen & strakke deadlines om te halen

Careium had een strakke deadline om hun Chargebee instantie live te krijgen, en de dataset voegde een extra laag complexiteit toe aan de datamigratie. Gezien de tijdsgebonden aard van de aanvraag, raadde de Implementation Manager van Chargebee aan om samen te werken met een ervaren Chargebee-partner om dit uit te besteden, zodat Careium interne middelen kan besparen en op tijd live kan gaan. Dat was het moment dat ze 4NG benaderden, een gecertificeerde Chargebee-partner gevestigd in Nederland.

Implementatie van Chargebee met 4NG

Toen Careium contact opnam met 4NG, was het team overtuigd van het vertrouwen en de ervaring die ze hadden met Chargebee. "Na onze interactie met 4NG wisten we dat ze de kennis en ervaring hadden om ons te helpen dit project binnen onze verwachte tijdslijnen vooruit te helpen", zei Rema Soni, financieel controller bij Careium. Zes weken later was Rema onder de indruk dat 4NG alles had afgerond wat nodig was om hen volledig aan boord te krijgen met Chargebee.

"4NG heeft onze deadline gerespecteerd en zeer nauwgezet gewerkt om ervoor te zorgen dat onze overstap soepel verliep. Door nauw met ons samen te werken, regelmatige projectplanningsvergaderingen te houden en technische specialisten waar nodig erbij te betrekken, hebben ze ons geholpen om binnen zes weken live te gaan met Chargebee!" - Rema Soni - Financial Controller, Careium

Resultaten

Doordat 4NG met Rema en het Careium-team samenwerkte gedurende elke stap van het implementatieproces, hoefden ze geen uren te besteden aan het controleren van het werk aan het einde van het proces, wat hen een vroegtijdige ROI opleverde in termen van bespaarde kosten en tijd. Sinds 4NG alles heeft opgezet in Chargebee, is de ervaring van Careium geweldig geweest. "Ik gebruik Chargebee dagelijks en ik vind het geweldig dat het gemakkelijk te gebruiken is en geen vertragingen veroorzaakt. Bovendien besparen de rapportagemogelijkheden ons veel tijd en moeite, vooral aan het eind van de maand", aldus Rema.


Op dit moment gebruiken de Customer Success Managers en financiële teams van Careium Chargebee als hun bron van waarheid om informatie te krijgen over hun abonnees. De CSM's kunnen in een mum van tijd nieuwe abonnees aan boord krijgen, wat de algehele efficiëntie van het team verbetert.


Careium beveelt Chargebee zeker aan voor elk bedrijf met abonnementen en adviseert het uitbesteden van de implementatiewerkzaamheden aan een betrouwbare partner zoals 4NG.

Meer weten over dit onderwerp?